Tacy chorzy moga juz po kilku miesiacach przechodzic na zwykle zywienie

September 14th, 2018

Tacy chorzy mogą już po kilku miesiącach przechodzić na zwykłe żywienie. Tylko w nielicznych przypadkach powstaj e nieżyt bezkwaśny żołądka wymagający leczenia. Zależnie od przyśpieszonego przechodzenia zawartości żołądkowej do jelit po rozległym wycięciu żołądka, szczególnie sposobem Billrotha II, u osób z pobudliwym układem wegetatywnym czasami występują napady zespołu hipoglikemicznego. Pojawiają się one w 2-3 godziny po posiłku zawierającym dużo węglowodanów i zależą od bardzo szybkiego i stromego obniżenia się poziomu cukru w krwi po poprzednim dużym, również szybko występującym jego wzroście. Większe odstępy między posiłkami sprzyjają powstawaniu zespołu. Toteż częściej spostrzega się go po śniadaniu, tym bardziej, że ono zazwyczaj obfituje w węglowodany. Wykształcony obraz kliniczny zespołu hipoglikemicznego objawia się obrazem właściwym nadmiernemu pobudzeniu nerwów błędnych. Cechują go: uczucie zmęczenia, o gólne osłabienie, ogólny niepokój, zawroty i bóle głowy, uczucie wilczego głodu, zimny pot, drżenie kończyn, zwolnienie tętna, spadek ciśnienia tętniczego, bladość powłok. Nadto chorzy odczuwają czasami bóle, nieraz silne, w dołku sercowym, niekiedy w prawym podżebrzu lub poza mostkiem. Bóle w dołku występujące u tych chorych po rozległym wycięciu żołądka w 1/2-2 godziny po spożyciu pokarmu, zwłaszcza zawierającego dużo węglowodanów, i głodowy ich charakter, cechujące napad zespołu hipoglikemicznego, mogą być przyczyną mylnego rozpoznania nawrotu wrzodu w żołądku czy też powstania wrzodu w jelicie cienkim. [hasła pokrewne: anestezjolog po angielsku, szpital orłowskiego czerniakowska, przychodnia medicus ]

Powiązane tematy z artykułem: anestezjolog po angielsku przychodnia medicus szpital orłowskiego czerniakowska