Strategie transfuzyjne ostrego krwawienia z górnego odcinka przewodu pokarmowego

September 12th, 2018

Próg hemoglobiny do transfuzji krwinek czerwonych u pacjentów z ostrym krwawieniem z przewodu pokarmowego jest kontrowersyjny. Porównaliśmy skuteczność i bezpieczeństwo restrykcyjnej strategii transfuzji z strategią liberalnej transfuzji. Metody
Do badania zakwalifikowano 921 pacjentów z ciężkim ostrym krwawieniem z górnego odcinka przewodu pokarmowego i losowo przydzielono 461 z nich do restrykcyjnej strategii (transfuzja, gdy poziom hemoglobiny spadł poniżej 7 g na decylitr), a 460 do strategii liberalnej (transfuzja, gdy stężenie hemoglobiny spadło poniżej 9 g na decylitr). ). Randomizacja była stratyfikowana w zależności od obecności lub braku marskości wątroby.
Wyniki
Ogółem 225 pacjentów przypisanych do restrykcyjnej strategii (51%), w porównaniu z 61 przypisanymi strategii liberalnej (14%), nie otrzymało transfuzji (P <0,001). Prawdopodobieństwo przeżycia po 6 tygodniach było wyższe w grupie strategii restrykcyjnej niż w grupie liberalno-strategicznej (95% vs. 91%, współczynnik ryzyka zgonu z restrykcyjną strategią, 0,55, przedział ufności 95% [CI], 0,33 do 0,92; P = 0,02). Dalsze krwawienie wystąpiło u 10% pacjentów w grupie strategii restrykcyjnej w porównaniu z 16% pacjentów w grupie z liberalną strategią (P = 0,01), a zdarzenia niepożądane wystąpiły u 40% w porównaniu z 48% (P = 0,02). Prawdopodobieństwo przeżycia było nieco większe w przypadku restrykcyjnej strategii niż w przypadku strategii liberalnej w podgrupie pacjentów z krwawieniem związanym z wrzodem trawiennym (współczynnik ryzyka 0,70; 95% CI, 0,26 do 1,25) i było istotnie wyższe w podgrupie pacjentów z marskością i chorobą A lub B w klasyfikacji Child-Pugh (współczynnik ryzyka 0,30; 95% CI, 0,11 do 0,85), ale nie u osób z marskością i chorobą C w klasyfikacji Child-Pugh (współczynnik ryzyka, 1,04; 95% CI 0,45 do 2,37). W ciągu pierwszych 5 dni gradient ciśnienia w portalu znacznie wzrósł u pacjentów przypisanych do strategii liberalnej (P = 0,03), ale nie u osób przypisanych do strategii restrykcyjnej.
Wnioski
W porównaniu z liberalną strategią transfuzji strategia restrykcyjna znacznie poprawiła wyniki u pacjentów z ostrym krwawieniem z górnego odcinka przewodu pokarmowego. (Finansowane przez Fundació Investigació Sant Pau; ClinicalTrials.gov number, NCT00414713.)
Wprowadzenie
Ostre krwawienie z górnego odcinka przewodu pokarmowego jest częstym stanem nagłym związanym z wysoką zachorowalnością i śmiertelnością.1 Jest to częsta wskazówka do transfuzji krwinek czerwonych, ponieważ ostra utrata krwi może zmniejszyć perfuzję tkanek i dostarczanie tlenu do tkanek. Transfuzja może ratować życie u pacjentów z dużym krwawieniem wykrwawiącym. Jednak w większości przypadków krwotok nie jest tak poważny iw takich okolicznościach najbezpieczniejsza i najskuteczniejsza strategia transfuzji jest kontrowersyjna.
Ograniczone strategie transfuzji mogą być odpowiednie w niektórych ustawieniach
[hasła pokrewne: szpital sucha beskidzka rejestracja, lek przed kolonoskopią, apteka internetowa białystok ]

Powiązane tematy z artykułem: apteka internetowa białystok lek przed kolonoskopią szpital sucha beskidzka rejestracja