Strategie transfuzyjne ostrego krwawienia z górnego odcinka przewodu pokarmowego AD 9

July 8th, 2018

Te szkodliwe skutki transfuzji mogą być związane z zaburzeniem hemostazy. Transfuzja może przeciwdziałać skurczowej zwężającej naczynia skurczowej odpowiedzi wywołanej przez hipowolemię, indukując wzrost splanchnickiego przepływu krwi i ciśnienia, które mogą upośledzać tworzenie się skrzeplin.24,25 Transfuzja może również indukować nieprawidłowości w zakresie właściwości krzepnięcia.8,10 Obawy dotyczące transfuzji zostały podniesione przede wszystkim w odniesieniu do pacjentów z marskością wątroby i nadciśnieniem wrotnym. Badania eksperymentalne wykazały, że przywrócenie objętości krwi może wywołać wzrost ciśnienia w portalu, który może przyspieszyć krwawienie związane z nadciśnieniem wrotnym12-14. Badania kliniczne wykazały również, że transfuzja zwiększa ciśnienie w portalu podczas ostrych krwawień z żylaków, co można zapobiec dzięki somatostatyna.17 Zgodnie z tymi obserwacjami, stwierdziliśmy, że korzystny wpływ restrykcyjnej strategii transfuzji w odniesieniu do dalszego krwawienia zaobserwowano głównie u pacjentów z nadciśnieniem wrotnym. Zaobserwowaliśmy również, że pomimo leczenia somatostatyną pacjenci z grupy liberalno-strategicznej mieli znaczny wzrost ciśnienia w portalu podczas ostrych krwawień z żylaków, który nie był obserwowany u pacjentów z grupy restrykcyjnej. Mogło to wyjaśnić wyższy wskaźnik dalszego krwawienia za pomocą liberalnej strategii.
Stwierdzono zmniejszenie częstości powikłań za pomocą restrykcyjnej strategii transfuzji. To stwierdzenie jest zgodne z wynikami poprzedniej próby z udziałem osób dorosłych w stanie krytycznym4. Jednak sprzeczne wyniki zostały pokazane w innych ustawieniach. 519 Kilka czynników, takich jak warunki współistniejące lub wiek, może wyjaśniać tę rozbieżność. Powikłania sercowe, w szczególności obrzęk płuc, występowały częściej w przypadku liberalnej strategii transfuzji, zarówno w obecnym badaniu, jak i w badaniu, w którym uczestniczyli krytycznie chorzy dorośli4. Wyższy poziom powikłań sercowych może wskazywać na większe ryzyko przeciążenia krążenia związanego z liberalizacją. strategia transfuzji. Inne efekty transfuzji, takie jak immunomodulacja związana z transfuzją, 26 mogą zwiększać ryzyko powikłań lub śmierci. Jest mało prawdopodobne, aby wystąpiły w obecnym badaniu, biorąc pod uwagę podobną częstość zakażeń bakteryjnych w obu grupach oraz powszechne stosowanie czerwonych krwinek o obniżonej wartości leukocytów. Niekorzystne wyniki były również związane z długim czasem przechowywania przetaczanej krwi.27 W naszym badaniu czas przechowywania był podobny w obu grupach. Jednak średni czas przechowywania wynosi 15 dni, a zmiany w przechowywaniu stają się widoczne po około 14 dniach. 28 Dlatego fakt, że było więcej przetoczeń krwi z tymi długimi okresami przechowywania w grupie liberalnych strategii, mógł przyczynić się do gorszego wynik
[więcej w: Dmuchawy bocznokanałowe, leczenie endometriozy forum, kursy fizjoterapia ]

Powiązane tematy z artykułem: Dmuchawy bocznokanałowe kursy fizjoterapia leczenie endometriozy forum