Strategie transfuzyjne ostrego krwawienia z górnego odcinka przewodu pokarmowego AD 5

July 9th, 2018

Badanie przesiewowe, losowanie i badanie kontrolne. W czasie trwania badania przesiewano 1610 pacjentów z krwawieniem z przewodu pokarmowego, a wykluczono 648 pacjentów. Przyczyny wykluczenia obejmowały masowe wykrwawienie krwawienia wymagające transfuzji przed randomizacją (39 pacjentów) i niskie ryzyko ponownego krwawienia (329 pacjentów). Niskie ryzyko ponownego krwawienia zdefiniowano jako kliniczny wynik skali Rockalla wynoszący 0, a poziomy hemoglobiny wyższe niż 12 g na decylitr. (Wynik skali Rockall jest systemem oceny ryzyka dalszego krwawienia lub zgonu u pacjentów z krwawieniem z przewodu pokarmowego, wyniki wahają się od 0 do 11, przy czym wyższe wyniki wskazują na większe ryzyko.) Pacjenci byli również wykluczani, jeśli odmówili transfuzji krwi (14 pacjentów) ; inne kryteria wykluczenia to ostry zespół wieńcowy (58), objawowa waskulopatia obwodowa (12), udar lub przejściowy atak niedokrwienny (7) lub transfuzja (10) w ciągu poprzednich 90 dni; dolne krwawienie z przewodu pokarmowego (51); ciąża (3); niedawna historia urazu lub operacji (41); decyzja lekarza prowadzącego, że pacjent powinien unikać terapii medycznej (9); lub włączenie do tego badania w ciągu ostatnich 90 dni lub włączenie ponad dwukrotnie (75). W sumie randomizowano 921 pacjentów, z których 32 wycofano: 23 okazało się niekwalifikowalne, 5 miało poważne naruszenia protokołów, a 4 postanowiło wycofać się z badania. Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka wyjściowa pacjentów W czasie trwania badania 2372 pacjentów przyjęto do szpitala z powodu krwawienia z przewodu pokarmowego, a 1610 pacjentów poddano badaniu przesiewowemu. Spośród nich 41 odmówiło udziału, a 648 zostało wykluczonych; wśród przyczyn wykluczenia było wykrwawienie krwawienia wymagającego transfuzji (u 39 pacjentów) i niskie ryzyko ponownego krwawienia (329 pacjentów) (ryc. 1). W sumie 921 pacjentów poddano randomizacji, a 32 wycofało się lub zostali wycofani przez badaczy po randomizacji (szczegóły patrz rysunek 1), pozostawiając 444 pacjentów w grupie strategii ograniczającej strategię i 445 w grupie liberalnych strategii w celu zamiaru leczenia. analiza. Charakterystyka wyjściowa była podobna w obu grupach (tabela 1). W sumie 277 pacjentów (31%) miało marskość wątroby, a wyjściowa charakterystyka pacjentów w tej podgrupie była podobna w obu grupach strategii transfuzji (Tabela 1). Krwawienie spowodowane było wrzodami trawiennymi u 437 pacjentów (49%) i żylaków przełyku u 190 (21%) (tabela 1).
Poziomy hemoglobiny i transfuzja
Tabela 2. Tabela 2. Poziomy hemoglobiny, transfuzje i wspólne interwencje. Stężenie hemoglobiny przy przyjęciu było podobne w obu grupach (tabela 2). Najniższe stężenie hemoglobiny w ciągu pierwszych 24 godzin było istotnie niższe w grupie strategii restrykcyjnej niż w grupie strategii liberalnych, podobnie jak dzienne stężenie hemoglobiny do momentu wypisu (P <0,001) [przypisy: wzorcowanie przyrządów pomiarowych, ekrany bezszwowe, USG piersi Łódź ]

Powiązane tematy z artykułem: ekrany bezszwowe USG piersi Łódź wzorcowanie przyrządów pomiarowych