Strategie transfuzyjne ostrego krwawienia z górnego odcinka przewodu pokarmowego AD 4

September 11th, 2018

Ciśnienie w portalu oszacowano za pomocą gradientu ciśnienia żylnego wątroby (HVPG), jak opisano w innym miejscu.17 Pomiary wyników i definicje
Podstawową miarą wyniku była stopa zgonu z jakiejkolwiek przyczyny w ciągu pierwszych 45 dni. Drugorzędne wyniki obejmowały częstość dalszego krwawienia i częstość powikłań wewnątrzszpitalnych. Dalsze krwawienie definiowano jako krwawienie lub świeżą melenę związaną z niestabilnością hemodynamiczną (skurczowe ciśnienie krwi <100 mm Hg; częstość tętna> 100 uderzeń na minutę lub obie) lub spadek stężenia hemoglobiny o 2 g na decylitr lub więcej w ciągu 6-godzinny okres. Dalsze krwawienie uznano za wskazujące na niepowodzenie terapeutyczne; jeśli krwawienie obejmowało zmiany nieparowe, pacjent poddany był powtórnej terapii endoskopowej lub operacjom nagłym, podczas gdy w przypadku dalszego krwawienia z żylaków, rozważano transistyczne wewnątrzwątrobowe przecieki portowe (TIPS).
Komplikacje definiowano jako wszelkie niepożądane zdarzenia, które wymagały aktywnej terapii lub długotrwałej hospitalizacji. Skutki uboczne były uważane za poważne, jeśli zdrowie lub bezpieczeństwo pacjenta było zagrożone.
Analiza statystyczna
Oszacowaliśmy, że przy 430 pacjentach w każdej grupie badanie będzie mogło wykryć różnicę umieralności między grupami wynoszącą co najmniej 5 punktów procentowych, przy założeniu 10% umieralności w grupie liberalno-strategicznej (na podstawie wyników poprzednich badań). próby o standardowej opiece1,3,18), z zastosowaniem testu dwustronnego oraz z wartościami alfa i beta odpowiednio 0,05 i 0,2. Analizę statystyczną przeprowadzono zgodnie z zasadą zamiaru leczenia. Do porównań proporcji i średnich zastosowano standardowe testy. Zmienne ciągłe wyrażono jako średnie i odchylenia standardowe. Prawdopodobieństwa aktuarialne obliczono za pomocą metody Kaplana-Meiera i porównano je z wykorzystaniem testu log-rank. Model regresji proporcjonalnego hazardu Coxa zastosowano do porównania dwóch grup strategii transfuzji w odniesieniu do pierwotnego i wtórnego punktu końcowego, z korektą dla podstawowych czynników ryzyka (patrz Dodatek dodatkowy, dostępny na stronie). Obliczono współczynniki ryzyka i ich 95% przedziały ufności. Dane były cenzorowane w momencie wystąpienia zdarzenia końcowego, podczas ostatniej wizyty u pacjenta lub pod koniec 45-dniowego okresu obserwacji, w zależności od tego, co wystąpiło wcześniej. Przeprowadzono wstępną analizę podgrup w celu oceny skuteczności strategii transfuzji w zależności od źródła krwawienia (zmiany związane z nadciśnieniem wrotnym lub wrzodem trawiennym). Wszystkie wartości P są dwustronne. Obliczenia przeprowadzono za pomocą pakietu statystycznego SPSS, wersja 15.0 (SPSS).
Badaj pacjentów
Rysunek 1
[patrz też: zalecenia po usunięciu zęba, szpital orłowskiego czerniakowska, medycyna po dyplomie pediatria ]

Powiązane tematy z artykułem: medycyna po dyplomie pediatria szpital orłowskiego czerniakowska zalecenia po usunięciu zęba