Fizjoterapia

Od pomylki uchroni uwzglednienie:

July 18th, 2016

Od pomyłki uchroni uwzględnienie, że w zespole hipoglikemicznym: 1) bólom w dołku sercowym towarzyszą wyżej wymienione objawy ogólne; 2) bóle nie mają charakteru okresowego; 3) cały zespół pojawia się głównie po pożywieniu węglowodanowym i ustępuje szybko po spożyciu łatwo wsysających się węglowodanów, np. cukru; 4) ograniczenie w pożywieniu ilości węglowodanów zapobiega napadowi nawet przy nieprzestrzeganiu poza tym diety oszczędzającej. W różnicowaniu dopomaga także próba doustnego obciążenia chorego 50 g glukozy: cały obraz hipoglikemiczny łącznie z bólami w nadbrzuszu stwierdza się wtedy w okresie hipoglikemicznym, następującym po początkowym przecukrzeniu krwi. Rzadziej po rozległym wycięciu żołądka występują napady zespołu hiperglikemicznego. Zależą one od nagłego, znacznego wzrostu poziomu cukru w krwi. Spostrzega się ten zespół przeważnie po spożyciu łatwo przyswajalnych węglowodanów, przy tym nieraz już w czasi e jedzenia lub w 10-20 minut po nim, w okresie najwyższego poziomu cukru w krwi. Powstawaniu zespołu sprzyjają przyspieszone przechodzenie węglowodanów z żołądka do jelit oraz wzmożona pobudliwość nerwu współczulnego. Toteż częściej spostrzega się ten zespół po rozległym wycięciu żołądka sposobem Billrotha II oraz po zespoleniu żołądkowo- jelitowym. [więcej w: nietrzymanie moczu, urolog dziecięcy poznań, wkładki ortopedyczne ]