February 16th, 2019

Leczenie radiologiczne Naświetlanie okolicy żołądka promieniami rentgenowskimi w chorobie wrzodowej wywiera działanie przeciwbólowe i przeciwkurczowe. Na tym opiera się leczenie tej choroby – promieniami rentgenowskimi, chociaż nie wpływają one na ilość soku żołądkowego ani jego kwaśność. Czy równocześnie z tym promienie rentgenowskie mają także działanie odżywcze, sprzyjające gojeniu się wrzodu, nie wyjaśniono. Bądź co bądź, wbrew niektórym rentgenologom, leczenie promieniami rentgenowskimi jest tylko metodą pomocniczą, usuwającą dolegliwości żołądkowe, a może po części także zapobiegającą powstawaniu wrzodu trawiennego w jelicie czczym po zespoleniu żołądkowo-jelitowym. Julian Chudyk poleca naświetlać co dzień okolicę żołądka i zwoju trzewnego promieniami twardymi (sączek 0,5 Cu plus 1 Al) po 50 do 100 r na dawkę, łącznie około 12 naświetlań. Następnie naświetla się dolne zwoje piersiowe przykręgowe 3-krotnie z odle głości 50 cm. W czasie leczenia radiologicznego nie należy stosować atropiny, a to dlatego, że porażenie zakończeń nerwowych obniża wrażliwość nerwu błędnego na promienie rentgenowskie. Zwykle wystarcza jedna seria naświetlań. [podobne: długotrwały uszczerbek na zdrowiu, zespoły genetyczne u dzieci, rtg pantomograficzne cena ]

No Responses to “Leczenie radiologiczne Naswietlanie okolicy zoladka promieniami rentgenowskimi w chorobie wrzodowej wywiera dzialanie przeciwbólowe i przeciwkurczowe”

1. Roksana Says:

infekcji wirusem onkogennym jakim jest HPV

2. Radosław Says:

[..] Cytowany fragment: koktalje białkowe[...]

3. Dropkick Says:

częste zapalenie oskrzeli może świadczyć o alergii

Powiązane tematy z artykułem: długotrwały uszczerbek na zdrowiu rtg pantomograficzne cena zespoły genetyczne u dzieci