Kontrolowana próba psychoterapii dla kongijskich ofiar przemocy seksualnej

July 6th, 2018

Ci, którzy przeżyli przemoc seksualną, mają wysokie wskaźniki depresji, lęku i zespołu stresu pourazowego (PTSD). Chociaż wykazano, że leczenie objawów związanych z przemocą seksualną jest skuteczne w krajach o wysokim dochodzie, brakuje dowodów na to, że kraje dotknięte są konfliktami o niskich dochodach. Metody
W tej próbie w Demokratycznej Republice Konga losowo przydzieliliśmy 16 wiosek, aby zapewnić terapię kognitywną (1 sesja indywidualna i 11 sesji grupowych) lub indywidualne wsparcie dla kobiet, które przeżyły przemoc seksualną, z wysokim poziomem objawów PTSD i połączonych objawów depresji i lęku . Jedna wieś została wykluczona ze względu na obawy o kompetencje asystenta psychospołecznego, w wyniku czego 7 wsi zapewniło leczenie (157 kobiet) i 8 wsi, które zapewniły indywidualne wsparcie (248 kobiet). Oceny objawów depresji skojarzonej i lęku (średni wynik na liście kontrolnej objawów Hopkinsa [zakres od 0 do 3, z wyższymi wynikami wskazującymi gorsze objawy]), objawy PTSD (średni wynik w kwestionariuszu traumatycznym Harvardu [zakres od 0 do 3, z wyższym wynikiem wyniki wskazujące na gorsze objawy]) i upośledzenie czynnościowe (średni wynik w 20 zadaniach [zakres od 0 do 4, z wyższymi wynikami wskazującymi większe upośledzenie]) przeprowadzono w punkcie wyjściowym, pod koniec leczenia i 6 miesięcy po zakończeniu leczenia.
Wyniki
W sumie 65% uczestników w grupie terapeutycznej i 52% uczestników w grupie wsparcia indywidualnego ukończyło wszystkie trzy oceny. Średnie wyniki dla depresji skojarzonej i lęku poprawiły się w grupie wsparcia indywidualnego (2,2 na początku, 1,7 na końcu leczenia i 1,5 na 6 miesięcy po leczeniu), ale poprawa była znacznie większa w grupie terapeutycznej (2,0 na początku badania, 0,8 pod koniec leczenia i 0,7 po 6 miesiącach po leczeniu) (p <0,001 dla wszystkich porównań). Podobne wzorce obserwowano w przypadku PTSD i upośledzenia czynnościowego. W 6 miesięcy po leczeniu 9% uczestników w grupie terapeutycznej i 42% uczestników w grupie wsparcia indywidualnego spełniło kryteria prawdopodobnej depresji lub lęku (P <0,001), z podobnymi wynikami dla PTSD.
Wnioski
W badaniu osób, które przeżyły przemoc seksualną w kraju o niskim dochodzie, dotkniętym konfliktem, psychoterapia grupowa zmniejszyła objawy PTSD i połączone objawy depresyjne i lękowe oraz poprawiło funkcjonowanie. (Finansowane przez Amerykańską Agencję Międzynarodowego Rozwoju Ofiar Tortur i Banku Światowego, numer ClinicalTrials.gov, NCT01385163.)
Wprowadzenie
Problemy ze zdrowiem psychicznym, takie jak depresja, lęk i zespół stresu pourazowego (PTSD) są powszechne wśród osób, które przeżyły przemoc seksualną.1-6 W krajach o wysokich dochodach istnieją skuteczne metody leczenia traumy związanej z przemocą seksualną, 7-10, ale te terapie nie zostały odpowiednio przetestowane w krajach o niskich dochodach, dotkniętych konfliktem, w których jest niewielu specjalistów w zakresie zdrowia psychicznego i mają niski poziom umiejętności czytania i pisania
[podobne: forum kulturystyczne, urolog Wrocław, ekrany bezszwowe ]