Fizjoterapia

Inne powiklania leczy sie wedle zasad leczenia odpowiedniej choroby

February 15th, 2018

Inne powikłania leczy się wedle zasad leczenia odpowiedniej choroby. Leczenie chirurgiczne Zasadniczym leczeniem w chorobie wrzodowej, a tym bardziej wrzodu, jest leczenie zachowawcze, wrzód bowiem, zwłaszcza świeży, systematycznie leczony, bardzo często się goi. Leczenie zachowawcze może wieść do zniknięcia nawet dużego wrzodu modzelowatego z niszą. Są jednak wrzody żołądka wymagaj ące bezwzględnie leczenia chirurgicznego i to czasami nawet natychmiastowego. Wskazaniem do natychmiastowego leczenia chirurgicznego jest przebicie się wrzodu. Im operację wykona się wcześniej, tym lepsze uzyskuje się wyniki, natomiast operacja wykonana po upływie 12 godzin przeważnie nie ratuje chorego od zejścia śmiertelnego. Poucza o tym statystyka Wagnera, z której wynika, że śmiertelność po operacji wykonanej do 4 godzin po przebiciu się wrzodu, wynosi 1%. Drugim wskazaniem do leczenia chirurgicznego jest gwałtowny, obfity krwotok żołądkowy. Co do tego powikłan ia nie ma jednolitości w postępowaniu leczniczym. Jedni są gorącymi zwolennikami leczenia zachowawczego, opierając się na spostrzeżeniach bardżo obfitych krwotoków wywołujących dużą niedokrwistość, które udaje się opanować bez operacji. Zwolennicy postępowania zachowawczego podkreślają także niebezpieczeństwo operacji u chorego skrwawionego tym bardziej, że bardzo często nie łatwo znaleźć krwawiące naczynie nawet po otwarciu żołądka. Inni natomiast polecają natychmiastową operację dla usunięcia krwawiącego wrzodu, w razie zaś nieznalezienia krwawiącego miejsca wykonują rozległe wycięcie żołądka. Inni znowu uciekają się do leczenia chirurgicznego tylko wtedy, gdy można dokładnie określić siedzibę wrzodu na podstawie zdjęć radiologicznych, wykonanych jeszcze przed krwotokiem. Zresztą bardzo obfite, gróźne dla życia krwotoki powstają przeważnie wskutek nadżarcia większej tętnicy. [podobne: leczenie endometriozy forum, wysiłkowe leczenie endometriozy forum, ortopedia ]

Powiązane tematy z artykułem: leczenie endometriozy forum ortopedia wysiłkowe nietrzymanie moczu