Fizjoterapia

Goldschmied poleca prosta odmiane leczenia choroby wrzodowej tkankami w postaci wstrzykiwan podskórnych krwi zylnej, w okolice nadbrzusza

February 16th, 2018

Goldschmied poleca prostą odmianę leczenia choroby wrzodowej tkankami w postaci wstrzykiwań podskórnych krwi żylnej, w okolicę nadbrzusza. Pierwsza dawka wynosi 3 mI, następnie dawkę zwiększa się co dzień o 1 mI aż do 7 lub 10 mI, zależnie od miejscowego odczynu, zwłaszcza od wielkości guzka podskórnego. Niekiedy po kilku wstrzykiwaniach następuje zaostrzenie objawów chorobowych. Wtenczas leczenie przerywa się na 1-2 dni. Ogólna liczba wstrzykiwań wynosi 7-15, wyjątkowo więcej, średnia 10. Podczas leczenia Goldschmied nie stosuje żadnych leków i chociaż poleca leżenie w łóżku, nie uważa tego za konieczne. Dietę stosuje się łatwo strawną. Zwykle już po kilku wstrzykiwaniach poczucie chorego poprawia się i bóle ustępują nawet w przypadkach, w których inne metody są bezskuteczne. Nisza znika mniej więcej po dwóch tygodniach. Leczenie następowe Na samym usunięciu dolegliwości nie można poprzestawać w leczeniu chorego z chorobą wrzodową żołądka, nie jest ono bowiem równoznaczne z wyleczeniem. Choroba wymaga następowego leczenia przez długi czas nawet wtedy, gdy wziernikowaniem stwierdza się zagojenie wrzodu. Przede wszystkim należy dążyć do wykrycia przyczyn wiodących do zaostrzenia choroby i usunąć je. Następnie należy nadal przestrzegać diety, wyłączając z pokarmów te, które pobudzają wydzielniczą czynność żołądka albo drażnią jego błonę śluzową mechanicznie, chemicznie lub swą ciepłotą. Palenie tytoniu jest stanowczo szkodliwe. Należy także przestrzegać higieny żywienia i unikać okoliczności podniecających łaknienie. Jest bardzo pożądane parokrotne w ciągu roku leczenia alkaliami i w postaci 4-tygodniowego zażywania środków farmaceutycznych alkalicznych lub leczenia latem w zdrojowiskach alkalicznych. [hasła pokrewne: rehabilitacja dzieci, leczenie endometriozy forum, fizjoterapia Poznań ]

Powiązane tematy z artykułem: fizjoterapia Poznań leczenie endometriozy forum rehabilitacja dzieci