Folikulina ma sprzyjac zabliznianiu sie wrzodów wywolujac przekrwienie blony sluzowej zoladka oraz rozrost nablonka

June 17th, 2018

Folikulina ma sprzyjać zabliźnianiu się wrzodów wywołując przekrwienie błony śluzowej żołądka oraz rozrost nablonka. Stosuje się ją w postaci wstrzykiwań domięśniowych hormonu pęcherzykowego, np. będźwinianu estradiolu (oestradiolum benzoicum) w dawce 1 mg w pierwszym tygodniu codziennie; w drugim tygodniu co drugi dzień i w trzecim i czwartym tygodniu co trzeci dzień. Ujemną stroną tej metody jest to, że u kobiet może ona wywołać zaburzenia cyklu miesiączkowego a u mężczyzn – przerost i bolesność sutków oraz zmniejszenie wydolności płciowej. Szerszego rozpowszechniania metoda ta nie uzyskała. Leczenie tkankowe choroby wrzodowej żołądka opiera się na badaniach, które przemawiają za tym, że tkanka znajdująca się w warunkach dla siebie niekorzystnych wytwarza ciała o działaniu pobudzającym. Wprowadzona do ustroju chorego ma ona dopomagać w zwalczaniu bodźców szkodliwych i ich wpływów. Poglądy co do wartości leczniczej tej metody w chorobie wrzodowej żołądka oraz co do sposobów jej działania nie są jeszcze uzgodnione. Na podstawie swych spostrzeżeń doszedłem do wniosku, że nie wylecza ona choroby wrzodowej żołądka i nie dorównuje leczeniu spoczynkowo-dietetycznemu. Postępowanie lecznicze p. tom II, str. 175. [więcej w: forum kulturystyczne, program do prezentacji danych na mapach, USG piersi Łódź ]

Powiązane tematy z artykułem: forum kulturystyczne program do prezentacji danych na mapach USG piersi Łódź