Ebola wtedy i teraz

September 1st, 2018

W październiku 1976 r. Rząd Zairu (obecnie Demokratyczna Republika Konga [DRC]) zapytał, co było wtedy Amerykańskim Centrum Kontroli Chorób, w którym pracowaliśmy, by przyłączyć się do międzynarodowej grupy naukowców w wyjaśnianiu i kontrolowaniu wybuchu niezwykle letalna gorączka krwotoczna. Tuż przed przybyciem do Zairu nasze laboratorium wykorzystało testy wirusologiczne i immunologiczne, aby zidentyfikować przyczynę jako nowy filowirus, i przynieśliśmy mikrografy elektronowe agenta.1 W Zairze zostaliśmy odpowiednio szefem nadzoru, epidemiologii i kontrola i dyrektor naukowy Międzynarodowej Komisji Badania i Kontroli Gorączki Krwiopochodnej Ebola w Zairze. Wybuch epidemii Ebola w latach 2013-2014 (EVD) ma wiele wspólnego z wybuchem w 1976 roku. Oba zostały spowodowane przez Zair Ebolavirus 2 i zaczęły się w wiejskich społecznościach leśnych, gdzie dzika zwierzyna jest polowana na żywność (chociaż żadne zwierzę nie zostało uznane za przyczynę tych wybuchów). Ciężko chorzy pacjenci zgłaszali się do szpitali prowincjonalnych z ogólnoustrojową chorobą przypominającą malarię, tyfus, gorączkę Lassa, żółtą febrę lub grypę. Nieprzewidziany personel szpitala miał kontakt z krwią i płynami ustrojowymi pacjentów, co wzmacniało epidemie. Sprawy eksportowano do miast i ustanowiono łańcuchy przesyłowe.
W 1976 roku w 120-łóżkowym szpitalu Yambuku Mission (YMH) w Zairze wirus początkowo rozprzestrzenił się poprzez użycie strzykawek i igieł niesterylizowanych. Z 17 członków personelu szpitala 13 zachorowało, a 11 zmarło.3 Szpital został zamknięty, gdy dyrektor medyczny i trzej belgijscy misjonarze zginęli z powodu Eboli. Wielu zarażonych ludzi i ich kontakty uciekali do rodzinnych wiosek ze strachu i podejrzeń o niefunkcjonujący zachodni system medyczny, szukając leczenia od tradycyjnych uzdrowicieli.
Kilka czynników przyczyniło się do powstrzymania rozprzestrzeniania się wirusa Ebola i ułatwiło prowadzenie dochodzeń, poczynając od starannej uwagi na przywództwo, organizację, koordynację, administrację, logistykę i komunikację naszej komisji oraz serię szybkich działań. Minister zdrowia, ogólny organ odpowiedzialny za działania komisji, który bezpośrednio podlegał Radzie Ministrów i prezydent Mobutu Sese Seko, organizował codzienne spotkania w celu wymiany informacji i określenia kroków działania. W terenie pracowało ponad 70 osób, z kopiami zapasowymi w Kinszasie, Antwerpii i Atlancie.
Pięciu członków komisji udało się niemal natychmiast do wioski Yambuku, aby określić zasięg geograficzny wybuchu choroby, znaleźć aktywne przypadki, znaleźć osoby, które przeżyły program plazmaferezy i ocenić potrzeby opieki klinicznej i laboratoryjnej. Inni członkowie pozostawali w Kinszasie, aby opiekować się hospitalizowanymi pacjentami, egzekwować nadzór i izolację kontaktów, zasoby marszałków i oceniać opcje.
Rząd poddał kwarantannie 275 000 ludzi w Strefie Bumba – żadne komercyjne samoloty ani statki nie mogły tam wylądować, a obywatelom powiedziano, by nie opuszczali swoich wiosek ani nie pozwalali przybywać obcym. Ludzie nie mieli podstawowych towarów i byli przerażeni i poruszeni. Wyjaśniliśmy im, że wiemy, co spowodowało epidemię, i pokazaliśmy autorom mikrografię elektronową. Ludzie na drodze z miasta Bumba do Yambuku odczuli ulgę, kiedy powiedzieliśmy, że przyjdziemy, aby powstrzymać rozprzestrzenianie się choroby, leczyć pacjentów i spotykać ich rodziny.
Niektórzy pacjenci byli umieszczani w chatach poza wioskami – powszechna praktyka izolowania pacjentów z ospą prawdziwą
[podobne: lysoformin 3000, zalecenia po usunięciu zęba, endodonta warszawa ]

Powiązane tematy z artykułem: endodonta warszawa lysoformin 3000 zalecenia po usunięciu zęba